04 august 2017

De ce să dureze atât, şi mai ales de ce în ordinea asta?


Odată întors unsurosul Tudorel Toader de la Bruxel, unde "fusese pentru aprobări" pe legile justiţiei, vin întrebările "Ce are Bruxelu' de-a face cu procesul legislativ din România?" şi "Cum de-au putut polonezii legifera pe acelaşi subiect fără 'consultanţă' de la Bruxel?". Apoi, aflând că mai durează până vedem şi noi textele îndelung pritocite, vin în mod firesc alte două: "De ce întâi acolo şi nu la parlament, odată cu publicarea?", şi "De ce abia pe 23 august publicarea, cumva ca să fie timp pentru punerea în acord a textelor cu 'directivele' primite?"

Nu mai încerc să scriu pe subiect, a făcut-o Liviu Pleşoianu (încă-PSD) mult mai bine:


CINCI întrebări pentru liderii coaliției …

CINCI întrebări pentru liderii coaliției PSD-ALDE

Mai întâi, două citate din noul ministru al Justiției, domnul Tudorel Toader 2:

Referitor la legile justiției, domnul Tudorel Toader zice așa: „Am avut o întâlnire cu Timmermans. Am vorbit pe îndelete. Am vorbit despre posibile modificări la legea grațierii, care a trecut de Senat, am vorbit despre modificarea codurilor în acord cu deciziile CCR, am vorbit despre abuzul în serviciu. Am plecat de acolo cu o acceptare a soluțiilor pe care le-am avansat.”

Referitor la noile descinderi ale Noii Securități la Palatul Victoria, același Tudorel Toader spune în felul următor: „Fiecare răspunde pentru ceea ce face, indiferent de statutul şi demnitatea pe care o are, indiferent pe ce parte se află în raportul acesta juridic de tragere la răspundere penală”.

…Acum, CINCI întrebări pentru liderii coaliției PSD-ALDE:

1. Deoarece am un lapsus sever, aș vrea să-mi amintească cineva la ce pagină din programul de guvernare scrie că trebuie să cerem voie la Bruxelles dacă vrem să elaborăm niște legi absolut firești (cum ar fi unele care să pună capăt dictaturii Noii Securități). Unde anume, în programul de guvernare, scrie că trebuie să acceptăm să fim tratați ca niște copii inadecvați ai Vestului, ca niște imbecili care trebuie puși mereu în banca lor, scoși dimineața la careu și loviți în pauze cu rigla peste degete? Am fost aleși cu un scor DEVASTATOR pentru a ajunge, după șapte luni, să spunem așa ceva: „Am plecat de acolo cu o ACCEPTARE a soluțiilor pe care le-am avansat”?!?

2. Mai naiv din fire, mă încăpățânez să consider că circuitul firesc era acela de a se prezenta domnul Toader MAI ÎNTÂI în fața Parlamentului României cu PROPUNERILE sale legislative. Vi se pare firesc să fie Parlamentul României ULTIMUL pe listă?

3. Dacă tot spune domnul ministru că i-a zis Timmermans că are voie să meargă mai departe cu legile astea, ce se va întâmpla în Parlament? Dacă eu, de pildă, vin cu niște amendamente, mai întâi le votăm în comisii și, eventual, în plen sau mergem mai întâi cu ele la Bruxelles? Tehnic, cum procedăm – mergem fiecare în parte, cu amendamentele sale, ori le ia domnul Toader pe toate în geanta sa și se mai vede o dată cu Timmermans? Întreb ca să înțeleg NOUL CIRCUIT LEGISLATIV din România…

4. E în regulă faptul că Somitatea Sa, domnul ministru Tudorel Toader, nu se coboară la nivelul muritorilor de rând (cum ar fi niște milioane de cetățeni, printre care și un parlamentar recent ales) pentru a răspunde unei sesizări absolut legitime? E vreo diferență între atitudinea sfidătoare a Somității Sale Toader și atitudinea sfidătoare a Divinității Sale Kovesi? Și, dacă nu e nicio diferență, e în regulă că niciunul dintre dumneavoastră NU ARE NICIO REACȚIE? E ok faptul că ministrul Justiției nu îi răspunde unui parlamentar, care, la rândul său, reprezintă mulți cetățeni ai acestei țări? E dătător de speranță faptul că dumneavoastră, liderii acestei coaliții, nu aveți NIMIC de spus despre faptul că nici Comisiei de Anchetă nu îi răspunde domnul ministru al Justiției de TREI SĂPTĂMÂNI? Vi se pare că e cum zice domnul Toader („Fiecare răspunde pentru ceea ce face”)? Ori, din contră, însuși domnul Toader e complet incapabil să ia măsuri împotriva unora care siluiesc în formă continuată Constituția României, împotriva unora care distrug destine, împotriva unora care confiscă în mod constant VOTUL românilor?

5. E ridicol sau revoltător să te plângi de faptul că ești hăituit, că entități oculte îți vor răul, atâta vreme cât, în loc să-ți asumi niște măsuri FERME, în loc SĂ ÎI LAȘI SĂ LUPTE ALĂTURI DE TINE PE CEI CARE TE-AU ALES SĂ LUPȚI PENTRU EI, tu preferi să transformi România într-un lustragiu de bocanci bruxellezi și într-un lingător de clanțe de ambasade? E bine ca, sub cupola binelui universal și suprem al programului de guvernare, România să își ucidă IAR demnitatea și s-o arunce la ghenă?

Da, românii au nevoie de pâine. DAR cred cu tărie că NU trebuie să ajungem să ne TÂRÂM pentru bucata noastră de pâine. Eu, unul, NU vreau să mă târăsc!




Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2012: "Nu mă voi ascunde după deget: suplimentul FCD este într-adevăr un manifest, fiindcă socotim că Uniunea Europeană este un proiect neterminat și că doar desăvârșindu-l, creând adică Statele Unite ale Europei, putem să evităm perspectiva deloc încântătoare de a deveni un vulgar apendice al Asiei, un muzeu al civilizațiilor sau o simplă piață de desfacere pentru economiile emergente. Înainte de toate, doream să subliniez, prin contrast cu îngustimea identităților naționale, care sunt niște constructe relativ recente, larghețea identității europene și universalitatea celei creștine. Creștinismul transcende națiile, cu tot tribalismul și triumfalismul lor războinic".

 

Postări populare: