01 martie 2015

PnL - una dintre interfeţele de control asupra României şi de implementare a diktatelor externe


Face un bun tandem cu PSD-ul, cu care mimează "conflictul". Toate porcăriile mari au fost legiferate/ratificate pe votul reunit al bestiilor ăstora...

Ieri s-a dat publicităţii "programul de guvernare al PnL" - link. (descărcare PDF1, PDF2)

Câteva observaţii la anumite puncte (scrise cu roşu). Nu mai abordez chestiunile bugetar-fiscale: nici măcar ei nu cred în relaxarea fiscală pe care-o anunţă.

Concluzii generale: textul musteşte de servilism faţă de factorul extern; cum se menţionează "o linie proprie" de viziune, imediat se adaugă (uneori înaintea acesteia) "în armonizare/conformitate cu directivele/orientările UE"; "sprijină familia", dar nu menţionează explicit dacă sunt împotriva legalizării "căsătoriilor" gay; şi ne consideră atât de tâmpiţi, ca şi cum i-am putea crede.

Preambul

Semnat: Cătălin Predoiu; care este şi coordonatorul redactării programului de guvernare.

Cunoaștem barierele care stau în calea dezvoltării economiei naționale. Aceste bariere nu sunt UE, FMI și Banca Mondială, ori sistemul fiscal, cum greșit cred astăzi concurenții noștri politici, ci guvernarea greșită, lipsa guvernului de credibilitate, de onestitate politică și de viziune pe termen lung, corupția politică, legislația incoerentă, administrația sufocantă și pe alocuri coruptă, pierderile din companiile de stat, organizarea administrativ – teritorială depășită, dezechilibrele de dezvoltare dintre regiuni, dintre sat și oraș, dintre sectoare economice.
[UE, FMI şi BM - luate-n braţe de PnL; privatizare pe doi lei, şi cvasi-federalizare mascată ca regionalizare]

Vedem în FMI, Banca Mondială şi UE parteneri de încredere şi pe termen lung. Formele de colaborare şi sprijin după toamna lui 2014 vor fi impuse de starea lucrurilor şi interesul de a avea o economie atractivă pentru investiţii. 
[ = jaf pe termen lung; în Ungaria, Orbán le-a dat un şut în cur ălora de la FMI, i-a somat să se care, să-şi închidă mustăria ]
Vedem în aderarea la zona Euro un obiectiv fezabil, care odată realizat ne va aşeza mai bine la masa deciziilor în Europa şi va deschide noi oportunităţi pentru economia naţională.
[ Bruhaha ! De parcă până acum contribuiam la formularea deciziilor, când este de notorietate că România-i lacheul UE-i... "Fezabil" înseamnă continuarea austerităţii şi mai apoi "scenariul grecesc". ]

Țara nu mai poate fi așezată după tiparele administrative din 1968. Ne asumăm reorganizarea administrativă și regionalizarea, implicit modificarea Constituției pentru a o realiza.
[ Ah bon, deci revenire la regiunile RPR-ului, ante-Ceauşescu... ]

Guvernul PNL va fi un partener coerent și un susținător necondiționat al Președintelui României, conducătorul politicii externe a Statului.
[ Führerprinzip pe faţă; numai de nu l-oţi uita când nemţălăul se va prăbuşi-n sondaje... ]
Agricultura
 
Nimic despre reluarea cultivării de soia (furajeră) modificată genetic, care se importă cu mari cheltuieli din afara UE (acum UE "dă voie" să se cultive soia OMG). Nimic despre viziunea în privinţa cultivării plantelor OMG, în general (la soia e o schemă care n-are de fapt legătură cu problematica OMG). În schimb, grijă mare cu cadastrul, să se poată comasa şi vinde mai uşor pământul (la străini, bineînţeles !).
Politica de dezvoltare rurală promovată de către PNL se axează pe trei obiective strategice pe termen lung, care se aliniază Strategiei Europa 2020 și obiectivelor PAC.
[ De-aia scriu eu "PNL" cu n mic - PnL: fiindcă se aliniază ! ]
Energie, mediu şi schimbări climatice

Însăşi includerea aşa-ziselor "schimbări climatice" în titlul capitolului (şi în program) descalifică pretenţia PnL de a fi "partid de dreapta" - nu, nu-i decât secţia PPE-România. 
Partidul Naţional Liberal doreşte realizarea unui pact naţional pe termen lung, asumat de întreaga clasă politică, care să conducă la o nouă viziune asupra sectorului energetic. În fundamentarea opţiunilor în acest domeniu trebuie să ţinem seama de două aspecte esenţiale, care trebuie corect definite şi asumate: alinierea la standardele UE şi interesul naţional.
[ "O nouă viziune" - viziunea UE; interesul naţional, aliniat după standardele UE. ]

Listarea unor pachete minoritare, prin care se vor transparentiza companiile de stat și se va putea obține o creștere a eficienței acestora. Statul trebuie să-și gestioneze portofoliul de acțiuni în baza unor strategii dinamice de dezvoltare.
 
[ Pachete "minoritare" = tactica feliilor de salam: pune străinul piciorul acolo, şi ulterior cumpără alte tranşe, se face majorare de capital şi devine din acţionar minoritar - majoritar. ]
Asumarea unui rol activ pe piața energetică europeană și contribuţia la asigurarea securității energetice regionale. Diplomația economică, dar și măsurile pe plan intern, trebuie să urmărească îndeaproape obiectivele unei astfel de strategii. România trebuie să se implice în sprijinirea proiectului lansat de Comisia Europeană privind strategia pentru o Uniune Energetică.
[ Trădare asumată: vânzarea la export de gaze din producţia internă, exploatarea zăcămintelor în regim de secătuire rapidă, şi nu după necesarul consumului intern; "liberalizarea" preţului gazelor are două obiective: scăderea competitivităţii industriei româneşti şi creşterea profitului străinilor care ne revând gazul nostru, şi ar mai vrea şi să-l exporte. ]
Infrastructura
Continuarea restructurării şi eficientizării activității societății CFR Marfă. Privatizarea societății în condiţii de maximă transparenţă, prin vânzarea unui pachet majoritar de acțiuni, în acord cu obligațiile asumate de România față de instituțiile financiare internațional.
[Transparenţa maximă a jafului. Expiră la toamnă Acordul cu FMI - nu însă şi angajamentele trădătorilor. ]
Privatizare, piața de capital și achizițiile publice
Privatizarea rămâne un instrument de îmbunătățire al eficienței economice și de creștere a competitivității. În prezent companiile de stat generează aproximativ 10% din PIB, situaţie care duce la o cheltuială ineficientă a resurselor statului.
[ Halal "argument" - este schema care este folosită de 25 de ani, spre a "justifica" jefuirea cu acte a patrimoniului naţional, prin înstrăinarea sa. ]
Cultura
Obiective fundamentale:
a. cultura va fi o prioritate strategică a dezvoltării României în cadrul Uniunii Europene.
[ Deci, ăsta-i primul obiectiv fundamental - "ajustarea" culturii încă-naţionale după propaganda UEistă ! ]
Afaceri interne
Guvernul liberal isi asumă necesitatea unei reforme administrativ-teritoriale a României printr-un proiect care să implice analize științifice temeinice și dezbateri publice extinse în mediul academic, politic, mass-media și în cadrul sociețății civile. Acest proiect trebuie să răspundă necesităților cetățenilor și comunităților și nu se poate realiza rapid doar prin simpla adoptare a unor acte normative în domeniu de către un grup restrâns de decidenți.
[ "Dezbateri publice extinse" ? N-aţi modifica voi  de la 30% înapoi la 50% pragul pentru validarea referendumurilor, vă convine aşa cum l-a votat USL şi l-a aprobat "Echipa Băsescu" de la CCR... ]
Apărare
Credem că trebuie acordat tot sprijinul necesar pentru implementarea deplină a Acordului între România și SUA privind amplasarea sistemului de apărare împotriva rachetelor balistice, proiect strategic pentru securitatea euroatlantică, și punerea în funcțiune a echipamentelor conform calendarului convenit.
[ Baza de la Deveselu a trecut recent sub comandă americană, deşi în cursul negocierilor se pretindea că va rămâne "o bază românească" (dar credea cineva prosteala aia ?!). Bucureştiul este pe axa Deveselu - Crimeea, unde ruşii construiesc un complex militar de proporţii. Deveselu-i apără pe alţii, noi fiind "la sacrificiu". Cu beneficii zero, "până atunci". ]

Niciun comentariu :


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: