05 septembrie 2012

Se pregătește eliminarea sau modificarea cvorumului de validare a referendumurilor, în vederea viitorului referendum constituțional


...la care se va încerca trecerea în Constituție a regionalizării și a eurodiktatului fiscal (limita maximă de deficit). Eventual și unele modificări constituționale noi care ar rezulta din planurile Bruxelului de "adâncire a integrării" și de "uniune politică".

Atenție - nu se mai iau în calcul cetățenii români din străinătate care au drept de vot ! Nu se mai pomenește nimic despre cvorumul de validare, nici măcar la referendumurile locale !

Șmecheria cu expații trecuți pe liste speciale și fără cvorum la referendumuri a rezultat în urma NU-urilor francez și olandez de la referendumurile pentru așa-zisa "Constituție Europeană".

"Codul de bune practici în materie de referendumuri" al Comisiei de la Veneția este o tactică antidemocratică, adoptată în 2006 și 2007, după ce francezii și olandezii au respins la referendumurile naționale "Constituția Europeană", în 2005 (derulați în jos pagina de la
link). Mai exact, se recomandă renunțarea la cvorumul de validare a referendumurilor.

Autoritatea Electorală Permanentă a republicat
proiectul de Cod Electoral, pe care îl supune dezbaterii publice (link, se descarcă un document .pdf).

Referendumul privind demiterea Preşedintelui României


Art. 23.

(1) Referendumul pentru demiterea Preşedintelui României se stabileşte prin hotărâre a Parlamentului, în condiţiile prevăzute la art. 95 din Constituţia României, republicată.
(2) Alegătorii români care participă la referendum se pronunţă prin "DA" sau "NU" la următoarea întrebare înscrisă pe buletinul de vot: "Sunteţi de acord cu demiterea Preşedintelui României?"
(3) Demiterea Preşedintelui României este aprobată dacă a întrunit majoritatea voturilor valabil exprimate pe întreaga ţară ale alegătorilor români care au participat la referendum.

Referendumul cu privire la probleme de interes naţional


Art. 24.

(1) Preşedintele României, după consultarea Parlamentului în şedinţă comună a celor două Camere, poate cere poporului să îşi exprime voinţa prin referendum cu privire la o problemă de interes naţional.
(2) Punctul de vedere al Parlamentului asupra referendumului iniţiat de Preşedintele României este exprimat prin hotărâre adoptată în şedinţa comună a celor două Camere, cu votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor prezenţi, în termen de cel mult 20 de zile de la solicitarea Preşedintelui.
(3) Dacă Parlamentul nu îşi exprimă punctul de vedere în termenul stabilit la alin. (2), procedura constituţională de consultare a Parlamentului se consideră îndeplinită.
(4) Problema care se supune referendumului şi data desfăşurării acestuia se stabilesc de Preşedintele României, prin decret.
(5) Alegătorii români care participă la referendum se pronunţă prin "DA" sau "NU" la întrebarea înscrisă pe buletinul de vot.
(6) Rezultatul referendumului se stabileşte în funcţie de majoritatea voturilor valabil exprimate pe întreaga ţară ale alegătorilor români înscrişi în listele electorale.

Un comentariu :

Riddick spunea...

"modificarea cvorumului de validare a referendumurilor" = s-ar putea calcula fără expați (o variantă)


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Alina Inayeh, 2021 ("Ce cred românii despre Est şi Vest" - sondaj): "[...] toți acei 30%, care mie îmi dau foarte multă bătaie de cap, cred că țările occidentale, deci nu numai UE, ci țările occidentale luate așa, ca pachet, au adus mai mult rău decât bine României. Și există un număr îngrijorător de mare, 67% dintre români, deci două treimi dintre ei, care cred că interesul național trebuie păstrat, trebuie salvat, trebuie luptat pentru el chiar dacă asta înseamnă pierderea calității de membru UE. [...] deci dacă interesul național o cere, să se ducă UE unde o vrea, pentru că interesul național este mult mai important. Ne apărăm cu dinții ceva ce nu înțelegem ce. Nu știm exact ce înțeleg românii prin interesul general.

 

Postări populare: