17 mai 2010

O sinteză a incidentului de la Smolensk din 10 aprilie 2010



Am mai scris aici şi aici despre "accidentul" aviatic de la Smolensk. Ancheta pare că este în impas. O soluţie ar veni pentru Polonia doar din partea electoratului, care să nu voteze la alegerile prezidenţiale anticipate din 20 iunie/4 iulie pe reprezentantul "polşevicilor".

A apărut
o sinteză a evenimentului de la Smolensk, sub forma unei "broşuri online". 
Autorul sugerează că va urma o carte, dacă investigaţiile vor avansa.

Postarea are următoarea structură:


Part 1

Part 2
.... attachment a - 1987 Polish air crash

   
1- Realităţi posibile despre pilot, avion şi aeroport
2- Unde este cabina (cockpit-ul) avionului Forţelor Aeriene Poloneze cu nr. 101 ?


Pilotul

 

...calm, cunoştea aeroportul Smolensk bine, vorbea fluent limba rusă

Căpitanul Protasiuk, 36 de ani, avea 2937 de ore de zbor, conform declaraţiei comandantului său, lt. col. Ryszard Raczynski, care îl caracterizează : "era foarte calm şi experimentat". Aceste detalii au apărut într-un
articol din The Wall Street Journal din 21 aprilie. WSJ mai adaugă: "Căpitanul Protasiuk cunoştea bine aeroportul Smolensk, conform col. Raczynski". Pe 7 aprilie (cu trei zile înainte de prăbuşirea fatală), zburase, fiind co-pilot, cu acelaşi avion, în care se afla delegaţia condusă de primul-ministru, şi care mergea la o comemorare la Katyn.
Într-un alt articol din WSJ, din 13aprilie, colegii săi spun aceleaşi lucruri despre el.

Avionul

 
...20 de ani vechime, versiunea cea mai upgradată a lui TU-154, revizie generală în 2009, bilanţul evenimentelor - mediu

Polish Air Force 101
era un Tupolev TU-154M, fabricat în 1990, vârf de serie ca performanţe şi dotări. Avea cel de-al doilea ILS (Instrument Landing Systems) ca performanţe, din cele existente, care permitea aterizări în siguranţă cu vizibilitate minimă de 300m.

Avionul prezidenţial a avut o revizie majoră în decembrie 2009 în Rusia, şi a mai zburat după aceea încă 138 de ore.
Bilanţul evenimentelor la tipul de avion TU-154, conform Wikipedia: 66 incidente serioase, 37 de distrugeri ale avionului, din care 6 cu cauze teroriste ori militare (o rachetă ucraineană), iar alte câteva datorate mediului (incidente pe timp de iarnă) sau supraîncărcării ori coliziunii datorate traficului pe aeroport. Seriile de TU-154 erau considerate echipate minimal, pentru ţări care nu îşi permiteau un sistem sofisticat de control la aeroporturi ori pe avioane. Nu acesta era cazul, totuşi, al avionului prezidenţial polonez (şi al "fratelui", nr. 102). La numărul de avioane produse, şi distanţele parcurse de acestea, bilanţul este mai degrabă bun.

Aeroportul

 
...aeroport militar până în 2009, nu au fost alte prăbuşiri înainte

Aeroportul Smolensk Nord este o bază militară desfiinţată (din octombrie 2009), în Smolensk Oblast (Rusia), la 4 km de oraşul Smolensk. Este folosit acum ca unic aeroport, civil şi militar. Construcţia a început în anii '20, are o pistă de 2100 m lungime şi 150 m lăţime, putând primi avioane de până la 75 de tone. Nu se cunosc alte cazuri de avioane prăbuşite aici.


1.2. Unde este cockpit-ul lui Polish Air Force 101 ? 
(am pus link, fiind multe fotografii format mare, care trebuie privite în ansamblu).

La link, se consideră traiectoria de aterizare a avionului de la dreapta la stânga, dar dispunerea resturilor secţiunii "cozii", care este răsturnată, este orientată de la stânga către dreapta, ca şi o parte a corpului avionului (coca). Aceasta sugerează un impact devastator, aripile se rup şi continuă să înainteze spre aeroport, cu deviere spre stânga, după care se răstoarnă, pe când secţiunea cozii, cu cele trei motoare şi o parte din compartimentul pasagerilor se rostogoleşte până la oprire. Nu este doar o simplă aterizare forţată nereuşită, iar martorii au mărturii contradictorii.


Partea a 2-a

 
3. Martorii

CE SPUN MARTORII


Martorii de la faţa locului şi din apropiere au mărturii diferite. Mergem de la nicio explozie, la un bubuit ca de tunet, până la o explozie atât de puternică încât a aruncat resturi la peste 1 km. Deasemenea, există declaraţii de la lipsa oricărui cadavru, până la resturi şi sânge peste tot.

Nu există disponibile înregistrări audio de la prăbuşire (şi nici de la îmbarcarea demnitarilor !), totuşi sunt publice trei înregistrări video, luate în interval de 10-20 de minute de la prăbuşire, în care nu se văd cadavre, scaune ori obiecte personale.
Este curios că un avion mare se fragmentează în mii de bucăţi, răspândite pe o suprafaţă mare ( a se vedea partea 1), dar o face fără o explozie evidentă ori fără un zgomot puternic, de strivire. Pentru unii martori, care au auzit ori văzut prăbuşirea, a fost doar o bufnitură.
Autorul articolului consideră că avionul a fost neobişnuit de fragil. (se poate "regiza" fragilizarea prin mijloace tehnice, eventual "programa" momentul cedării unor elemente de structură).

Comentarii ale martorilor:


Prăbuşirea


...un zgomot puternic, ca de tunet, resturi aruncate la peste 1 km, nu a fost explozie, un zgomot ciudat, ca un uruit...


1. "Avionul s-a înclinat spre stânga înainte de prăbuşire... şi a scos un zgomot ca un bubuit de tunet, iar apoi două flăcări când s-a lovit de pământ" - reporterul TV polonez Slawomir Wisniewski (10 aprilie 2010). Wisniewski era la un hotel la circa 400 m, a ajuns printre primii la faţa locului, iar filmarea sa este una din cele 2-3 făcute imediat după catastrofă.

2. În New York Times apare în aceeaşi zi un articol în care corespondenţii vorbesc de o explozie puternică, şi de aruncarea de resturi la distanţe de peste o milă.
3. Ziaristul polonez Marcin Wojciechowski (10 aprilie): "...nu a fost nicio explozie. Unii martori afirmă că avionul pierdea combustibil, ceea ce ar justifica focul de dimensiuni reduse de la locul incidentului".
4. "...Nu a fost nicio explozie, doar o bubuitură" - un băiat de cca 15 ani, vorbind la RT TV (10 aprilie 2010).
5. "... Am auzit un sunet caraghios, apoi un uruit, după care linişte" - un tânăr de 23 de ani vorbind la RT TV (10 aprilie 2010).

Cadavrele


...nu se vedea niciun scaun, nu se vedeau resturi umane, era sânge peste tot...


Într-un interviu pentru Rzeczpospolita, reporterul TV Slawomir Wisniewski, care a ajuns printre primii la epava avionului, spune : "Nu era niciun semn că s-ar fi aflat 100 de oameni în avion... nu erau scaune, geamantane, serviete, nimic, pur şi simplu, şi mai ales nicio rămăşiţă umană, şi era o linişte înspăimântătoare acolo".

Wisniewski a mai filmat la o prăbuşire de avion, în 1987 ( apare filmarea aici ), unde a văzut resturi umane peste tot. Astfel, el crede că acum nu era la bord decât echipajul.
Ziaristul polonez Marcin Wojciechowski pentru RT TV (10 aprilie 2010): 
"...nu a fost nicio explozie. Unii martori afirmă că avionul pierdea combustibil, ceea ce ar justifica focul de dimensiuni reduse de la locul incidentului".

CONDIŢIILE METEOROLOGICE

...vizibilitate la cel mult 50m, era o dimineaţă ceţoasă azi la Smolensk...


Nu sunt contradicţii semnificative între declaraţiile martorilor în ceea ce priveşte vremea, cei mai mulţi spun că era "vreme ceţoasă". Rămâne de stabilit cât de ceţoasă. Se cunoaşte că densitatea ceţii este variabilă, putând fi percepută diferit de la câteva sute de metri. Autorul articolului culege datele meteorologice din zonă, cu 14 zile înainte şi după incident (link -
aici, conform Wunderground.com).

Partea a 3-a

4. - Un martor deosebit - clipul video controversat


Nu mai postez clipul/clipurile, doar comentariul autorului : "La prima vizionare, eram sceptic. Nu vedeam nimic deosebit. Îmi scăpau persoanele în mişcare din planul îndepărtat. Toate acestea se petreceau la doar câteva minute de la prăbuşire, înaintea sosirii echipelor de salvare".


Controversa evidentă este sonorul de la clipul video.

Se poate conexa momentul filmării cu cel al acţionării sirenei aeroportului (Polskaweb NEWS îl indică: 10:56 AM).
Prima controversă : ora prăbuşirii. Deşi oficial se susţine că este 10:56 AM, nu puteau fi deja acolo persoane care ar fi văzut prăbuşirea şi s-ar fi dus acolo. Mai degrabă se pare că a fost către ora 10:40 AM. Aşadar, sunetul sirenei este autentic.

Sunt alte părţi din video, categoric controversate.  Se aud distinct patru zgomote, care pot fi identificate drept focuri de armă. Apoi se aude un hohot de râs. Nu toate vocile sunt clare, cu excepţia vocii celui care a filmat. Se pare că se vorbeşte şi în rusă, si în poloneză (link cu transcriptul şi două versiuni ale clipului -
aici ).

AUTORUL CLIPULUI VIDEO CONTROVERSAT


Se spune că Andrei Mendierej ar fi numele bărbatului care a filmat ceea ce pare a fi locul prăbuşirii avionului, la câteva minute după aceea. Anumite persoane susţin că a avut contul Youtube cu numele de rastych.

Autorul ştie doar ce "se ştie" deja, Mendierej ar fi fost din Smolensk, ar fi fost înjunghiat, spitalizat, apoi înjunghiat din nou, la spital, unde a murit.
Un lucru este sigur, PRIMUL clip postat pe Youtube a fost şters, iar contul de user Youtube rastych nu (mai ?) există.
Oricum, a fost salvat clipul, putând fi vizionat la acest moment.

Partea a 4-a


5. Întrebări pe care nu trebuie să ni le punem doar nouă înşine, ci tuturor (4.a)


ÎNTREBĂRI CARE NE VIN ÎN MINTE


1. Ziaristul polonez Marcin Wojciechowski susţine : "... unii martori declară că avionul pierdea combustibil înainte de aterizare..." - se pare că este singura persoană din media care are această variantă.


Ar fi interesant de aflat dacă este "scurgere" sau "evacuare/largare". Noţiunile sunt complet diferite.


Dacă avionul prezidenţial "pierdea" combustibil (aflat în aripi, în principal, aripi care s-au desprins ciudat de uşor pentru o traiectorie cu unghi mic de impact cu pământul), atunci avea o problema mecanică. Ce a cauzat-o ?


Iar daca avionul ar fi "largat" combustibil, cum explicaţi contradicţia: majoritatea rapoartelor susţin că pilotul era prea jos şi nu a mai avut timp să corecteze eroarea, prin urmare nici nu mai era timp pentru a evacua combustibilul (spre a uşura avionul). Iar dacă ar fi făcut-o, rămâneau urme pe clădirile pe care le-a survolat - nu se vede nicio urmă.


2. Din nou, Wojciechowski: "... când echipele de salvare au sosit la locul prăbuşirii, şi-au dat seama deodată că nu are rost  să se cheme ambulanţe, fiindcă toţi membrii delegaţiei au murit".

Imaginea din satelit a locului prăbuşirii arată împrăştierea de resturi pe circa 150-200 m lungime şi cca 50 m lăţime.
Slawomir Wisniewski a filmat, dar deja erau acolo pompierii, stingând micile incendii locale, şi nimeni nu este văzut căutând supravieţuitori. Dacă considerăm filmarea lui Wisniewski drept un document valid, care arată momente de după sosirea echipelor de intervenţie, putem estima ora filmării, coroborând-o cu cea a videoului controversat de la Partea a 3-a.
Se estimează ora filmării între 11:05 şi 11:10 AM. El mai susţine că a fost hărţuit de agenţi FSB la faţa locului, care i-ar fi ridicat o parte din benzile video, cea rămasă fiind ultima filmată.
Ideea fixării orei la care a filmat Wisniewski este pentru a determina momentul deciziei "echipelor de salvare" că nu există supravieţuitori. La ce oră s-a luat această decizie, şi pe ce bază ?

3. Există o singură declaraţie în media că "erau cadavre peste tot" - cea făcută de trei copii din zonă, de vreo 15 ani (video Youtube -
aici).

Apoi,
fotografia de ansamblu a zonei cu epava.

Cu verde - zona interzisă publicului; săgeţile roz - posibilele direcţii de deplasare ale celor care au filmat; săgeata neagră - direcţia posibilă din care au venit copiii; cu roşu - zona în care
a filmat autorul anonim (Andrei Mendierej ?); cu galben - zona filmată de Wisniewski ; cu albastru, o zonă unde a fost altă filmare ; din zona verde nu există filmări, cel puţin nu publice. Autorităţile ruse sugerează că toate cadavrele s-au aflat în zona verde (coincidenţă - este chiar zona unde se deplasează cei trei indivizi care apar în plan îndepărtat în clipul lui Mendierej).

4. RT TV (Russia Today) pare să fi fost principala sursă primară de informaţii despre prăbuşire pentru media internaţională. Toate inadvertenţele au ca sursă Russia Today, inclusiv cele 4 tentative de aterizare (nu a fost decât una). Tot RT a răspândit ştirea că Lech Kaczynski l-ar fi forţat pe pilot să aterizeze chiar în condţii nefavorabile. Cum putea RT şti o asemenea informaţie, chiar adevărată fiind ?!

RT a spus pentru prima dată că "nu a fost o explozie". Tot la RT a apărut '"informaţia" pierderii/scurgerii de combustibil. Atenţie la detalii ?

5. Autorul are impresia că media internaţională se dezinteresează de motivele reale ale prăbuşirii şi nu revine asupra inadvertenţelor difuzate iniţial. Deşi admite că este o procedură standard nerevenirea publică pe informaţii incorecte, autorul găseşte ciudat că, dat fiind nivelul incidentului (preşedintele Poloniei), nu s-a efectuat o analiză mai profesională a întregului eveniment.


MASS-MEDIA TELEGRAFICĂ (
MASS MEDIA SOUND BITES ) - 4.b

Expresia "sound bites" (fărâme de sunet) în media de azi ar fi echivalentul unei conversaţii de lift ( când în intervalul de câteva secunde dintre etaje încerci să-i explici unei persoane aflate cu tine în lift cam ce scopuri ai în viaţă ).

Media bites sintetizează totul într-o frază. Cu o frază, media poate acredita o variantă a realităţii, fără justificări ori demonstraţii.

Şi cum o agenţie dominantă, precum Associated Press
ori Russia Today TV îşi distribuie propriile interpretări "telegrafic", alte surse de ştiri preiau mai departe "informaţia", precum copy/paste. Niciun fel de analiză critică.

CÂTEVA EXEMPLE DESPRE CUM PRESA A DESCRIS PRĂBUŞIREA :


Media a dat vina pe : 1) pilot, care ar fi încercat totuşi aterizarea, desi "erau condiţii meteo nefavorabile"; 2) avion, care ar fi fost "vechi" şi/sau în stare "necorespunzătoare".


 RESURSE:


TEORIILE CONSPIRAŢIEI
 
[ As an aside ... What was once called critical thinking is now considered 'conspiracy thinking' and is consequently highly discourgaged, both in the media and the public. ]
UK Telegraph, 10 April [headline] : "Polish president killed in plane crash: the conspiracy theorists will go crazy"
UK Telegraph, 10 April [first paragraph] :
"One of the nastier consequences of international disasters is that conspiracy theorists rush to judgment – and I do mean rush."
Russia Today (TV broadcast) 10 April [first sentence] :
Because it happened on Russian soil we'll see the bloggers, if they haven't already, start writing about it.
The Week (US) 13 April [headline] :
The Kaczynski plane crash 'conspiracy'
The Week (US) 13 April [first paragraph] :
Whisper it quietly but the Polish plane crash conspiracy theories have already begun to surface.
Examiner (Portland, Oregon) 17 April [headline] :
Conspiracy theories inappropriate way of mourning Polish plane crash victims
Reason (magazine) 13 April [headline] :
The Latest Stupid Conspiracy Theory: A Second Katyn

PILOTUL
Yahoo! News 10 April [headline] : Poland in shock, pilot error mooted in Kaczynski crash
Times of India 10 April [headline] :
Pilot error eyed in Poland president's plane crash
New York Times 11 April [headline] :
Polish Crash Inquiry Looks at Decision to Land Jet
Times (UK) 11 April [headline] :
Polish president dies in plane crash after pilot ignored warning not to land
MSNBC 12 April [headline] :
Pilot error in Polish plane crash? Investigators say no technical problems found
Canadian Broadcast Network 12 April [headline] :
Pilot Error Cause of Polish Plane Crash?
National Public Radio (US) by Associated Press 12 April [headline] :
Investigators Suggest Pilot Error Caused Polish Crash
Financial Times (UK) 12 April [headline] :
Russia cites pilot error in Polish jet crash
Wall Street Journal 13 April [headline] :
Polish Crash Probe Points to Human Error
Voice of Russia 15 April [headline] :
Pilot error likeliest cause of Smolensk crash
Global TImes (China) 16 April [headline] :
Pilot error deemed cause of Kaczynski plane crash

AVIONUL
Reuters 10 April [headline] : Polish plane crash highlights 'lamentable' fleet
Associated Press 10 April [first paragraph] :
The crash of an aging Russian airliner ravaged the top levels of Poland's military, political and church elite Saturday
Christian Science Monitor, 11 April [headline] :
Polish president plane crash: Why so many Tu-154 crashes?
National Public Radio (US) 12 April [headline] :
Poles Question Why Delegation Used An Old Plane
Russia Today 13 April [headline] :
Polish government planes old and shabby – mass media

AEROPORTUL
CBS News 13 April [headline] : Polish Crash Shows Russia's Crumbling Airports


STAREA VREMII
Army Times (The Military Times Media Group) 10 April [first paragraph] : ... crashed as it came in for a landing in thick fog ...
Examiner (Portland, Oregon) 10 April [headline] :
Dense Fog likely led to deadly plane crash that killed the Polish President and many others
Reuters 10 April [first paragraph] :
The aging Tupolev plane crashed in thick fog near Smolensk ...
CBS News 10 April [first paragraph] :
... when the presidential plane crashed as it came in for a landing in thick fog
The Independent (UK) 11 April [headline] :
Polish president dies as plane crashes in fog
AccuWeather 12 April [headline] :
Plane Crash Kills Polish President: Weather the Likely Culprit


6. O reflecţie personală asupra prăbuşirii

HUMPTY DUMPTY SAT ON A WALL

"Humpty Dumpty sat on a wall, Humpty Dumpty had a great fall. All the King's horses, and all the King's men couldn't put Humpty together again!"

Autorul face o parabolă, plecând de la versurile de mai sus, care i-au venit în minte pe fondul cercetării sale asupra prăbuşirii avionului. Poemul este vechi, dar se pare că Humpty Dumpty era un tun care se afla pe zidurile bisericii St. Mary, din Colchester, Anglia. Oraşul era asediat în vara anului 1648 (războiul civil din Anglia). Se spune că meterezul unde era Humpty Dumpty a fost avariat şi s-a prăbuşit odată cu tunul, iar după aceea a căzut şi oraşul.

Mulţi nu l-au văzut pe Kaczynski precum un apărator al Poloniei. Dar iată o serie de fapte.
Polonia a fost un fel de no man's land timp de mai mult de un secol. Supusă lăcomiei puterilor străine, a dorit odată cu destrămarea URSS să fie o naţiune independentă. Dar la uşa din dos a apărut Uniunea Europeană. 

Uniunea Europeană este o forţă de luat în seamă - şi acest lucru este valabil mai ales pentru membrii săi. Mai întâi, nu acceptă răspunsuri negative. Luaţi cazul votului din Irlanda, în 2008, împotriva Constituţiei UE (Tratatul de la Lisabona). Irlanda a votat împotrivă în iunie 2008. UE s-a întors şi a forţat Irlanda să voteze din nou în octombrie 2009. Cum titra publicaţia on-line New Ledger : "Votaţi până iese ce trebuie !"

Votul popular din Franţa asupra unui referendum pentru ratificarea Tratatului de la Lisabona în 2005 a fost negativ. Parlamentul francez a eliminat obstacolul, prin ratificarea Tratatului în Parlament, fără a fi nevoie de acordul populaţiei. Concluzia este - nimic nu poate să stea în calea Uniunii Europene care înaintează.

Au fost / sunt elemente criminale în cadrul UE responsabile pentru presiuni asupra Poloniei prin sacrificarea preşedintelui Poloniei pe altarul unui accident de avion?

Deşi întrebarea ar părea radicală, nu este greu să ne amintim că guvernul lui Lech Kaczynski a evitat intrarea în sistemul monetar euro şi nu a arătat semne că ar abandona poziţia sa. Şi, deşi unii ar putea crede că euro se destramă, cu toată drama jucată astăzi în ţări precum Grecia, acesta rămâne în continuare obiectivul  Sistemului European al Băncilor Centrale, care să cuprindă cât mai multe economii posibil sub jurisdicţia sa economică şi o ulterioară subordonare (pentru o discuţie în acest sens, a se vedea conceptul de globalizare).

Aceasta de mai sus este o declaraţie provocatoare? Nu ar fi greu de venit cu declaraţii mult mai multe, care sunt la fel de provocatoare. Guvernele occidentale sunt provocatoare - falimente bancare, salvările bancare; drepturile constituţionale, restricţiile drepturilor cetăţeneşti, cu invocarea siguranţei naţionale; forţele de coaliţie pentru apărarea libertăţii, 1,5 milioane de irakieni morti din anul 2002. Terorismului de stat, atât fizic, cât şi economic, nu este o iluzie. Este un coşmar care se joacă  zi cu zi în viaţa noastră.
Mulţi oameni nu ar fi pus la îndoială faptul că avionul ar fi putut să se fi prăbuşit din erori umane sau mecanice, dacă nu ar fi continuat contradicţiile din jurul accidentului. Dar contradicţiile au existat şi continuă să existe. Şi deşi poate părea greu de crezut, întrebarea unde au fost cele 96 de cadavre de la locul accidentului este încă o problemă, sunt mulţi oameni care o discută. Videoul filmat imediat după accident arată de ce mulţi oameni îşi pun întrebarea "unde au fost cadavrele?" (a se vedea Partea 4.a). 

Oricine are o minte interogativă ar putea recunoaşte discrepanţele care există în modul în care povestea accidentului de avion este transmisă prin intermediul mass-mediei şi canalelor oficiale. Este timpul ca oamenii  să îşi utilizeze intelectul  şi să analizeze critic aceste contradicţii. Există destui oameni în poziţii de autoritate spre a lupta pentru ca adevărul să se audă. Este timpul pentru clasa de mijloc din întreaga lume să intre în acţiune şi să apere libertatea noastră. Polonia reflectă problemele cu care ne confruntăm cu toţii, în încercarea de a merge înainte ca societăţi occidentale libere şi democratice.

5 comentarii :

Despina spunea...

Exceptional!
Felicitari pentru efortul de a traduce si sintetiza !

Se pare ca solutia nu este decat tot la vot.Sa vedem daca vor maslui votul din Polonia.
Chiar ma gandeam din nou astazi ca in Polonia a fost pur si simplu o lovitura de stat cu sprijin terorist extern
Daca Jaroslaw pierde alegerile - suntem pierduti cam toti din Est .
UE nu acceta "NU" ca raspuns

Riddick spunea...

Este "care pe care"...

Trăim istorie adevarată, ca în 1914, 1939...

Despina spunea...

Da , asa este .
Am mai constientizat lucru asta de doua ori in viata :
La Revolutie-21-22 Dec
si
in Piata Universitatii- zi de zi-
Este insa prima oara cand constientizez ca traiesc istorie internationala.
Asta am simtit-o in prima zi a accidentului de la Smolensk.
Am simtit imediat ca ceva nu este in regula...
Alt soc puternic am avut cand Merkel a anuntat ca nu participa la inmormantare, apoi Obama, Sarkozy.
Mi-a fost clar.Si o tot tin in socuri de atunci.
Vorba lui sora-mea :incearca sa supravietuiesti.
Asta si fac de cand m-am nascut...

John Galt spunea...

Pe bursa se vede foarte clar pentru cine are ochi: e razboi in toata regula.

Si nu doar ca in 1917 sau 39 - MAI RAU.

Singura diferenta e ca nu vedem victime (deocamdata), ca nu exista morti inutil. Tot deocamdata..



Cert insa e ca va fi mult mai dureros ca orice - de data asta cadem mult mai de sus.

Riddick spunea...

Era cât pe-aci să ne pricopsim cu echipa adversă la guvernare, dacă nu ieşea preşedinte Băsescu...


Citate din gândirea profundă a europeiştilor RO

Adrian Papahagi, 2011: "Înainte de a fi români, am fost europeni. Și creștini. Ce altceva suntem decât un amestec rasial daco-romano-slavo-cuman? De ce ne temem, așadar, de Statele Unite ale Europei, de parcă am pierde mai mult decât am câștiga? De parcă acquis-ul comunitar nu prevalează deja asupra legislațiilor naționale. Acest proiect nu e nou; el a fost doar diluat pe parcurs. Este proiectul federalist al creștin-democraților care în anii 1940-50 au pus bazele Uniunii Europene. Un proiect abandonat la jumătate de drum: Parlament European, dar nu și guvern federal european. Monedă unică, fără guvernanță financiară unică. Spațiu comun de securitate, fără armată comună. A venit momentul să desăvârşim proiectul gândit de Robert Schuman, Alcide de Gasperi, Konrad Adenauer, Grigore Gafencu și alți politicieni creștin-democrați după cel de-al doilea război mondial."

 

Postări populare: